نکات مهم در خرید سوئیچ سیسکو

انواع سوئیچ سیسکو:

سوئیچ های سیسکو از مدل‌ و سری های مختلفی تشکیل شده‌ اند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال:
  1. سری Catalyst: این سری شامل مدل های مختلفی از جمله Catalyst 2960، Catalyst 3560 و Catalyst 4500 و جدید ترین سری 9000 است. این مدل ها به دلایل مختلفی از جمله اندازه شبکه، نیاز امنیتی و قابلیت های مدیریتی متفاوت، انتخاب می شوند.
  2. سری Nexus: این سری بیشتر برای استفاده در دیتاسنتر و شبکه‌ های بزرگ طراحی شده اند. مدل های Nexus 5000 و Nexus 7000 از جمله اعضای این سری هستند.
  3. سری Small Business: این سری شامل سوئیچ هایی با قابلیت‌ و ویژگی های ساده‌ تر و مناسب برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک با قیمتی بسیار مقرون به صرفه است.
  4. Campus LAN Switches: اگر به دنبال راه اندازی شبکه محلی درون شرکتتان هستید، این مدل‌ها را بهتر است در نظر داشته باشید. از مدل‌های شناخته شده این گروه از به سوئیچ‌های Access، Distribution، Core و compact می توان اشاره کرد. این نوع سوئیچ‌ها فاقد هر گونه فن هستند که باعث می‌شود محیطی بدون نویز اضافی را داشته باشید. همچنین با ۸ پورت آغاز شده و از رویکرد پشته‌سازی سوئیچ‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.
  5. Cloud-Managed Switches: این نوع سوئیچ‌ها مدیریتی بوده و ابر محور هستند، از ویژگی‌های meraki و پشته کردن مجازی سوئیچ‌ها را نیز دارند. ویژگی meraki قادر است هزاران پورت سوئیچ را از طریق وب کنترل و پیکربندی کند، بدون آنکه نیازی به دخالت مهندسان شبکه باشد. سوئیچ‌های این گروه بیشتر برای سازمان‌هایی که به دنبال پیاده سازی شبکه‌های نرم‌افزار محور هستند مناسب است. از بهترین سوئیچ‌ها در این سبک از برند سیسکو می‌توان به Cisco Meraki Go اشاره کرد
  6. Data Center Switches: یکی از اصول مهم پیاده سازی مراکز داده گسترش‌پذیری، قابلیت ارتقا زیرساخت‌ها، حفظ عملکرد مستمر فعالیت‌های تجاری و انعطاف‌پذیری است. این دسته از سوئیچ‌ها به صورت اختصاصی برای محیط‌هایی طراحی شده‌اند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به سرورهایی قدرتمند متصل هستند. این سرورها سرویس‌های مجازی سازی، پردازش ابری و… را ارائه می‌دهند که به نسبت کلاینت‌های معمولی از معماری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. برای نمونه می‌توان به نکسوس‌های 9000، 7000، 6000 و 5000 اشاره کرد.

منبع: نکات مهم در خرید سوئیچ سیسکو
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.