کابل فیبرنوری نگزنس

 

انواع مختلف کابل فیبرنوری نگزنس ایندور:

  • مالتی مود: این نوع فیبر برای شبکه های محلی (LAN) استفاده می شود که در آن پیوندهای شبکه می تواند تا 2000 متر باشد و برای دو اندازه استاندارد هسته ارائه شده است؛ 62.5 میکرومتر و 50 میکرومتر (با عملکرد بهتر). فیبر چند حالته دارای مشخصات شاخص درجه بندی شده برای کاهش پراکندگی سیگنال در طول انتقال است. اندازه بالای هسته برای اتصال آسان جالب است و به تجهیزات تست هزینه بالایی نیاز ندارد.
  • سینگل مود: این نوع فیبر قادر به انتقال در فواصل طولانی تر است و دارای نصب ظریف تر نیز می باشد زیرا آنها دارای هسته کوچکتر 9 میکرومتر هستند. فیبر تک حالته یا سینگل مود به کانکتورها و تجهیزات آزمایشی دقیق تر اشاره دارد.

از دیدگاه شبکه جهانی، اگرچه هزینه فیبر چند حالته یا مالتی مود مهمتر از تک حالته یا سینگل مود است، اما سیستم شما اقتصادی تر است.

در واقع فیبر چند حالته با اجزای انتقال ارزان LED(دیود ساطع نور) یا VCSEL(لیزر ساطع کننده سطح حفره عمودی) استفاده می شود در حالی که فیبر تک حالته با لیزر گران تر کار می کند.

کابل فیبر نوری در طول موج خاصی استفاده می شود. فیبر چند حالته عمدتاً در 850 و 1300 نانومتر و تک حالته در 1310 نانومتر و 1550 نانومتر استفاده می شود. عملکرد تضعیف در پهنای باند بالاتر همراه با عملکردهای انتقال بهبود یافته را ارائه می دهد و در نتیجه بهتر است.

فیبر نوری را می توان با ویژگی های مختلف ارائه کرد. در واقع نیاز عملکرد فیبر در پچ کورد با فیبر بیش از یک کیلومتر به وضوح متفاوت است. انتخاب فیبر بر اساس پارامترهای نوری مانند تضعیف، عملکرد پهنای باند و پراکندگی رنگی است.

منبع: قیمت و خرید کابل فیبرنوری نگزنس

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.