پروتکل SCTP چیست

Multihoming در SCTP چیست؟
در سیستم های مخابراتی تاخیر زمانی وجود دارد و این سازمان شدیدا مستعد در این زمینه است. Multihoming دارای این قابلیت است که سیستم هایی را با چندین رابط قادر می سازد تا از یکی بر دیگری بدون نیاز به انتظار استفاده کنند.
پشتیبانی پروتکل SCTP از Multihoming به این معنی است که یک نقطه پایانی متصل (مقصد نهایی) می تواند آدرس های IP جایگزین مرتبط با آن را داشته باشد. به زبان ساده، قابلیت Multihoming به توانایی ارسال داده به یک آدرس IP جایگزین است که این اگر به هر علتی آدرس IP اولیه مسدود و یا غیر قابل دسترس بود، داده به نقطه پایان و مقصد برسد. بنابراین، پروتکلSCTP می تواند مسیرهای ارتباطی متعددی را بین دو نقطه پایانی ایجاد کند که یکی از مزیت های این پروتکل نسبت به پروتکل های مشابه به شمار می رود.
در راه اندازی Multihoming، رابط اولیه و ثانویه وجود دارد. در حین برقراری ارتباط، یک فرآیند تأیید ضربان قلب وجود دارد که آدرس ها را تأیید می کند و همچنین یک محاسبه زمان رفت و برگشت (RTT) برای هر آدرس اینترنت حفظ می کند. RTT  ارتباطات را قادر می سازد تا بتوانند به یک رابط ثانویه منتقل شوند.
در پروتکل SCTP دارا بودن قابلیت multihoming به نقطه پایانی این امکان را  می دهد تا در مورد خرابی شبکه یا تغییر شرایط مذاکره کند. همچنین failover شفاف بین مسیرهای شبکه اضافی را فعال می کند. از دیگر موارد قابل بحث این است که، برای انعطاف پذیری به لایه IP متکی نیست.

منبع: پروتکل SCTP چیست
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.