تعمیرات تخصصی سرور اچ پی

تعمیر پاور سرور:
از جمله قطعاتی مهمی که در سرور ممکن است دچار مشکل و خرابی شود، پاورهای سرور است. کنترل ولتاژهای ورودی قطعات مهم سرور از جمله مادربرد، هارد سرور، cpu و …. بر عهده پاور سرور است. کارایی سایر قطعات سرور در صحت و سلامت، توسط پاور سرور تأمین می‌گردد.
با ساختار پاورسوئچینگ در پاورها، چه در کامپیوتر مورد استفاده قرار بگیرند چه پاور سرور باشند، تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژهای DC انجام می‌شود و با توجه به این‌که هر قطعه‌ای به چه میزان برق نیاز دارد، برق موردنیاز آن را به مدار برق آن هدایت می‌کند.

با توجه به این‌که قطعات موجود در سرور بسیار حساس‌تر هستند و هم‌چنین اطلاعاتی که در سرورها وجود دارد از اهمیت بالاتری برخوردارند، پاورسوئیچینگ سرور، در مقایسه با سیستم پاور در کامپیوتر‌ها، از پیچیدگی بیش‌تری برخوردار است. در صورت متناسب نبودن ولتاژهای ورودی (کم‌تر یا بیش‌تر از حد تعیین شده ) ارسال برق به مدار داخلی توسط پاور برق صورت نمی‌گیرد.

با توجه به کارکردی که پاور سرور دارد، امکان آسیب‌دیدن آن در هنگام نوسانات برق، نویزهای شبکه، از کارافتادن یو‌پی‌اس و … وجود دارد. در چنین شرایطی که پاور سوئیچینگ سرور آسیب می‌بیند، اگر پاور به کلی از کار بیفتد و به‌این‌ترتیب جریانی به سرور نرسد، در حقیقت می‌توانیم بگوییم شانس با شما یار بوده و بهترین اتفاق ممکن افتاده است!

چرا که اگر پاور به گونه‌ای آسیب دیده باشد، سرور شما دچار اختلال میشود و در نتیجه خرابی یا سوختن  قطعات گوناگون و در اخر خارج شدن سرور از مدار شبکه، را به دنبال خواهد داشت. واضح است که با توجه به حساسیت‌های ذکر شده، تعمیر پاور سرور الزماً می‌بایست توسط کارشناس متخصص صورت بگیرد.
با خرابی پاور سرور نباید تصور کنید که عیب آن مشخص نمیشود و در نتیجه مشکل آن قابل رفع شدن نیست. در صورتی که به موقع از متخصص کمک بگیرید، علاوه بر محافظت از این قطعه با ارزش در سرور، می‌توانید هم پاور را بازیابی کنید و هم مانع از بروز مشکل برای سرور شوید.

منبع: تعمیرات سرور اچ پی
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.