قیمت و خرید سوئیچ سیسکو

– سوئیچ های سیسکو بر اساس ساختار:

همانطور که گفته شد سوئیچ سیسکو در طرح ها و مدل های مختلف بر اساس نیاز کاربران تولید و به بازار عرضه شده اند. هر کدام از این دستگاه ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که می توان در زمان و مکان مناسب از آنها استفاده کرد.
  1.  سوئیچ غیرمدیریتی–Unmanaged: سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو همانطور که از نامش پیداست قابل تغییر و مدیریت نبوده و نمی توان آن را کانفیگ کرد و برای عیب‌یابی کابل شبکه، ردیابی حلقه، صرفه‌جویی در انرژی و اولویت‌بندی ترافیک شبکه استفاده کرد. لازم به ذکر است نصب و راه اندازی این سوئیچ ها بسیار آسان بوده و تنها کافی است آن را نصب کنید.
  2.  سوئیچ مدیریتی–Managed: سوئیچ‌های مدیریتی برند سیسکو به‌صورتی طراحی شده‌اند که ویژگی‌های قابل توجهی همچون تجربه کاربری بهتر، امنیت بیشتر، کنترل دقیق‌تر و مدیریت کاملتر شبکه را در کنار مقیاس‌پذیری فوق‌العاده فراهم کنند. این سوئیچ ها دارای قابلیت های مدیریتی هستند و در شرکت ها و سازمان های بزرگ از آنها استفاده می شود.
  3. سوئیچ Fixed: این سوئیچ های شبکه که رایج ترین نیز هستند دارای پورت های ثابتی بوده که تعداد آنها بین 8،12، 16، 24 و … است که از لحاظ سرعت متفاوتند. سوئیچ های Fixed دارای سرعت 1Gbps با انواع اتصال RJ45 هستند. ولی سوئیچ هایی با سرعت 10Gbps و 40Gbps نیز در این میان وجود دارد. این سوئیچ ها چه مدیریتی باشند و چه غیر مدیریتی، می توانند با هر شبکه و در هر اندازه ای همچون شبکه‌های خانگی، شبکه‌های سازمانی و بزرگ، دفاتر و شعبات، شرکت‌های متوسط و کوچک و استارتاپ‌ها سازگار شوند.
  4. سوئیچ ماژولار – Modular Switches: یکی از قابلیت های سوئیچ های سیسکو قابلیت ماژولار بودن آنهاست. وجود این قابلیت در سوئیچ های شبکه سبب ارتقاء آن و افزودن پورت های بیشتر و در نتیجه افزایش کارایی خواهد شد. سوئیچ های ماژولار از لحاظ اندازه از سوئیچ های ثابت بزرگتر هستند. این سوئیچ ها که در لایه 3 فعالیت دارند دارای قیمت بالاتری نیز می باشند. همچنین می تون از آنها به عنوان روتر نیز استفاده کرد.
  5. سوئیچ Stackable: سوئیچ هایی با قابلیت استک ترکیبی از سوئیچ های ثابت و ماژولار هستند که می توانند با دیگر سوئیج های هم مدل خودشان ترکیب شوند. اتصال این دستگاه ها به یکدیگر از طریق کابل مخصوصی است که در پشت دستگاه به هم وصل می شوند، به طوری که انگار همه این دستگاه ها یک سوئیچ با تعداد پورت بیشتری هستند.
  6. سوئیچ PoE: کلمه‌ی PoE مخفف عبارت Power over Ethernet بوده و سوئیچ PoE بر اساس تکنولوژی PoE کار می‌کنند. در واقع، در این نوع سوئیچ می‌توانید با کابل شبکه، برق دستگاه‌ها را تأمین کنید. در عین حال نیز می‌توان به دستگاه‌های دیگری که به سوئیچ متصل هستند برق رسانی کرد. اغلب سوئیچ‌ها قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را دارا هستند، اما باید دید از هر دو استاندارد PoE و PoE+ پشتیبانی می‌کند یا خیر. PoE و PoE+دو استاندارد مهم در انواع سوئیچ های سیسکو است. چرا که با بالا بردن توان خروجی از سوئیچ شما برق اکسس پوینت ها را به خوبی تامین می کند. به علاوه مشکلی در تلفن های آی پی و کنترل دوربین های خود نخواهید داشت.
  7. سوئیچ فیبرنوری: این سوئیچ های شبکه با شبکه فیبر نوری سازگار بوده که در حال حاضر به عنوان یک شبکه مهم، استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است. برای اتصال این سوئیچ ها می توان از کابل های فیبر نوری و ماژول های فیبر نوری استفاده کرد.
منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.