چگونه ظرفیت هارد را محاسبه کنیم

هتر است بدانید یک درایو با یک پلاتر ۲.۵ اینچی از نظر فیزیکی و ابعادی کوچک‌تر از یک درایو با یک پلاتر ۳.۵ اینچی است و بازهم این درایوهای ۳.۵ اینچی هستند که اطلاعات و دیتا بیشتری نسبت به درایوهای ۲.۵ اینچی را ذخیره می‌کنند. علت آن هم مشخص است، یک صفحه ۳.۵ اینچی دارای سطح بیشتری برای ثبت دیتا و اطلاعات است.

هارد درایوهای ۳.۵ اینچی در ابعاد استانداردی ساخته و به بازار تجهیزات شبکه عرضه می‌شوند. بنابراین همه درایوهای ۳.۵ اینچی قابلیت این را دارند که در اسلات یک سرور قرار بگیرند. همین مسئله در مورد درایوهای ۲.۵ اینچی نیز صدق میکند.

 درایوهای ۲.۵ اینچی نیز در ابعاد استانداردی نیز ساخته میشوند درنتیجه اگرچه از نظر فنی، اصطلاحاتی مثل ۲.۵ اینچ و ۳.۵ اینچ به قطر پلاتر اشاره دارند اما وقتی درباره ابعاد فیزیکی این هارد درایوها حرف میزنیم، منظورمان اندازه بدنه واندازه فیزیکی آن است و نه ظرفیت هارد.

سازندگان درایو SSD نیز اندازه‌های رایج ۲.۵ اینچی و ۳.۵ اینچی را به رسمیت میشناسند و به علت امروزه تجهیزات ذخیره‌سازی مثل NAS بدون مشکل از دیسک درایوهای ۲.۵ و ۳.۵ اینچی پشتیبانی می‌کند. روش بالا برای مصرف‌کنندگان دارای فواید زیادی است، چرا که این شانس را دارند تا از SSD به جای دیسک مکانیکی استفاده کنند.
منبع: چگونه ظرفیت هارد را محاسبه کنیم

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.