تفاوت پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز

پهنای باند 2.4 گیگاهرتز:

پهنای باند 2.4 گیگاهرتز یک فرکانس رادیویی است که در دستگاه های دیجیتالی گوناگون مانند تلفن های بیسیم، مودم و حتی ماکروویو ها مورد استفاده قرار میگیرد. بهتر است بدانید در مودم ها فرکانس های مختلف دیگری نیز استفاده میشوند. از ویژگی های باند 2.4GHz میتوانیم به طول موج بالا که سبب میشود پوشش دهی بهتری داشته باشد و به آسانی امواج از اجسام و دیوار ها عبور میکند.

این پهنای باند در شبکه های Wi-Fi قابلیت سرعتی حدود 450 و یا 600 مگابایت برثانیه جهت انتقال داده را دارد. به طور کلی در مودم هایی که دارای استاندارد 802.11b/g/n هستند از فرکانس 2.4 گیگاهرتزی استفاده میشود و حداکثر سرعتی که یک مودم بر روی این فرکانس میتواند داشته باشد حدود 600 مگاهرتز بر ثانیه است.

از مزایا و معایب پهنای باند 2.4 گیگاهرتزی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فرکانس 4GHz منطقه تحت پوشش بزرگتری دارد
  • فرکانس 4GHz در نفوذ به اجسام جامد بهتر است
  • فرکانس 4GHz از سرعت داده کمتری برخودار است.
  • فرکانس های 2.4 گیگاهرتزی بیشتر مستعد تداخل هستند.
منبع: تفاوت پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز
۰ ۰

انواع رنگ بندی هارد دیسک های وسترن WD دیجیتال

  • هارد دیسک قرمز وسترن دیجیتال

انواع رنگ بندی هارد دیسک های وسترن WD دیجیتال

در رنگ بندی هارد دیسک وسترن دیجیتال، خط تولید قرمز برای سیستم های NAS و RAID طراحی شده اند. بنابراین این درایوها عمدتا برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. NAS مخفف عبارت حافظه متصل به شبکه است که به یک شبکه خاص متصل می شود. هدف از استفاده از سیستم NAS در یک سازمان، تشکیل یک محفظه مرکزی برای ذخیره داده است.
منبع: انواع رنگ بندی هارد دیسک های وسترن WD دیجیتال

۰ ۰

سوئیچ سیسکو مدل C9200L-24PXG-4X-A

سوئیچ های سیسکو سری 9200، قدرت شبکه مبتنی بر هدف و نوآوری سخت افزاری و نرم افزاری Catalyst 9000 را به مجموعه گسترده تری از استقرارها گسترش می دهند. سوئیچ‌های 9200L از خانواده Catalyst 9200 هستند که سادگی را به شبکه شما ارائه می‌دهند. سوئیچ های سری 9200L سیسکو بسیار ایمن بوده و بسیار ساده هستند در نتیجه می توانند گزینه مناسبی برای تکمیل تجهیزات شبکه شما به شمار می روند.

این سوئیچ ها به‌عنوان بلوک‌های اساسی برای معماری شبکه دیجیتال سیسکو، به مشتریان کمک می‌کنند تا پیچیدگی، بهینه‌سازی فناوری اطلاعات و کاهش هزینه‌های عملیاتی را با بهره‌گیری از هوش، اتوماسیون و تخصص انسانی که هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند ارائه دهند.

سوئیچ سیسکو C9200L-24PXG-4X-A ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌کنند که از یکپارچگی سخت‌افزار و همچنین نرم‌افزار و تمام داده‌هایی که از طریق سوئیچ عبور می‌کنند محافظت می‌کند. انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند تا کسب‌وکار شما را یکپارچه راه‌اندازی ‌کند. سوئیچ‌های سری 9200 و 9200L با APIهای باز Cisco IOS XE® و قابلیت برنامه‌ریزی فناوری UADP ASIC، آنچه را که اکنون نیاز دارید را با محافظت از سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های آینده به شما ارائه می‌دهند.

این سوئیچ شبکه با قابلیت کامل PoE+، افزونگی فن، پهنای باند stacking تا 160 گیگابیت در ثانیه، آپلینک های ماژولار، پشتیبانی از ویژگی‌های لایه 3 و cold patching، راه‌حل بی‌نظیر صنعت با انعطاف‌پذیری متفاوت و معماری پیشرفته در زمینه های متفاوت، مقرون‌به‌صرفه هستند. دسترسی به دفتر سوئیچ‌های سری Catalyst 9200 همچنین انتخاب عملیاتی CLI، Cisco Catalyst Center (سیسکو DNA Center سابق) مدیریت داخلی، یا نظارت ابری برای Catalyst در داشبورد Meraki را فراهم می‌کنند.

 
منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو C9200L-24PXG-4X-A

۰ ۰

پچ کورد فیبر نوری

کاربرد پچ کورد فیبر نوری:

بعضی از مهم‌ترین کاربردهای کابل پچ کورد فیبر نوری در موارد زیر است:

  • استفاده در فضای داخلی در اتاق‌های سرور
  • مراکز داده
  • تصویربرداری پزشکی
  • مهندسی مکانیک
  • شبکه‌های LAN
  • شبکه‌های تلویزیون کابلی
  • خطوط تلفن و...
  • شبکه های کامپیوتری و مخابرات
  • اتاق های ارتباطی
  • فضاهای دریافت و ارسال اطلاعات مهم و حساس
  • این پچ کورد قابلیت انجام مجدد و تکرار کار را دارد.
منبع: پچ کورد فیبر نوری
۰ ۰

فایروال ابری یا FWaaS چیست

چرا شرکت ها به فایروال ابری یا FwaaS نیاز دارند؟

فایروال ابری یا FwaaS به مشتریان اجازه می دهد تا بازرسی امنیتی را به طور جزئی یا کامل به زیرساخت ابری منتقل کنند. با امنیت در ابر، راه حل شما توسط ارائه دهنده ابر مدیریت می شود و زیرساخت های سخت افزاری که موجب تقویت راه حل ها می شود را حفظ می کند.

خدمات شما جزئیاتی است که انواع ویژگی هایی را که به آنها دسترسی خواهید داشت را شامل می شود این موضوع به اشتراکی که انتخاب می کنید وابسته است. بسیاری از شرکت‌ها به معماری مبتنی بر خدمات نیاز دارند، زیرا این آزادی به آنها داده می‌ شود تا بدون نگرانی در مورد تهیه سخت‌افزار جدید، بر حسب تقاضا، توسعه دهند.

حفظ فایروال های سخت افزاری با بودجه یا گردش کار عملیاتی بسیاری از شرکت ها مطابقت ندارد و فایروال ابری یا FwaaS را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. همچنین به راحتی با تمام به‌روزرسانی‌ها و تنظیمات توسط ارائه‌دهنده، قابل اجرا هستند و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که منابع، زمان و انرژی حیاتی را برای سایر فعالیت‌های حیاتی، آزاد کنند.

با FWaaS، سایت‌های توزیع‌شده سازمان و کاربران به یک فایروال واحد، منطقی و جهانی با یک Policy امنیتی یکپارچه و آگاه از برنامه متصل می‌شوند و به آنها اجازه می‌دهد تا امنیت را بهتر مقیاس کنند. فایروال به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات به همه کارکنان امکان دسترسی به منابعی را می‌دهد که طیف وسیعی از دستگاه‌ها  را محافظت کنند و بدون در نظر گرفتن اندازه سازمان، FWaaS را به راه‌حلی برای همه تبدیل می‌کند.
منبع: فایروال ابری یا FWaaS چیستhttps://mrshabake.com/what-is-fwaas/

۰ ۰

نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک

نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک خود با Winbox مانند ایجاد یک شبکه ایمنی برای تنظیمات شبکه شما است. تمام اطلاعات ضروری در مورد روتر شما، از جمله فایروال ها، قوانین مسیریابی و تنظیمات بی سیم را ضبط می کند.

اگر روتر شما خراب شود یا نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، این امر بسیار مهم می شود. با یک نسخه پشتیبان ذخیره شده، می توانید به سرعت شبکه خود را با استفاده از Winbox به حالت قبلی بازگردانید و در زمان و تلاش شما از پیکربندی مجدد دستی همه چیز صرفه جویی کنید.

برای بازگردانی فایل پشتیبانی میکروتیک، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

1. از طریق Winbox به روتر میکروتیک متصل شوید.

2. با انتخاب تب Neighbors به ​​روتر پیکربندی نشده دسترسی پیدا کنید. (بررسی کنید که آیا نسخه سیستم عامل روتر قبلی و روتر پیکربندی نشده یکسان هستند یا خیر.)

3. گزینه “File” را انتخاب کنید.

4. گزینه “Upload” را در پنجره فهرست فایل انتخاب کنید.

منبع: نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک

۰ ۰

سرور اچ پی DL

سرور HP سری DL، سرورهای خوابیده و مخصوص رک بسیار پرقدرت هستند که برای پردازش‌های متنوع و کسب و کارهای متوسط یا بزرگ مناسب می باشند. این سرورهای ماژولار و منعطف اچ پی، ارتقاپذیری بالایی دارند و خیالتان را از بابت رشد کسب و کارتان راحت می‌کنند. سرورهای رکمونت HP ProLiant برای مشاغل کوچک تا متوسط، گروه های کاری، سایت های راه دور و محیط های محاسباتی با کارایی بالا ایده آل هستند.

سرور اچ پی DL، سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیط هایی با تعداد سرور زیاد مناسب هستند و جهت استفاده باید در رک شبکه قرار بگیرند. در سرور DL می توان به مدل های DL700 ،DL500 ،DL300 ،DL100 و DL900 اشاره کرد. البته از سری HPE DL سرور HPE PROLIANT DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها است و برای محیط هایی که دارای رک می باشند، بسیار مناسب است. از این نوع سرورهای HPE DL می توان در بخش های مختلف از جمله سایت ها، دیتا سنترها و … استفاده کرد.

سرورهای HP دارای چندین سری از قبیل، سری BL، ML، DL و .. هستند که تفاوت میان این سری ها به نحوه نصب و پیکربندی آنها مربوط می شود. هر سری از سرورهای اچ پی دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مختص به خود هستند که از دیگر تفاوت های میان این سرورها به شمار می آید. اگر قصد خرید سرور HP دارید باید در هنگام خرید آن ها به عواملی همچون؛ هزینه، فضا، کابل کشی، مدیریت و نگه داری توجه کنید. سرورهای HP سری DL، دارای زیر ساخت کاملی هستند که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کرده و موجب رشد کسب و کار شما نیز می شوند.

DL مخفف Density Line بوده و اصطلاحا به سرورهایی گفته می شود که در رک شبکه قرار می گیرند. این سرور در اندازه های 1U، 2U و 4U در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند و هرچه سایز آن ها کوچکتر باشد، کارایی و عملکرد آنها نیز پایین تر است. سرورهای اچ پی سری DL قابلیت افزایش ظرفیت و حجم در قطعات سخت افزاری خود همچون CPU و رم سرور را دارد. شما می توانید بر روی سرور خود چند CPU و یا چند رم نصب کنید.
منبع: سرور اچ پی DL

۰ ۰

فایروال سیسکو مدل FPR2110-NGFW-K9

مشصخات و اطلاعات فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9:

فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9 یکی از فایروال های امنیتی سری Firepower 2100 NGFW شرکت سیسکو است که دارای مجموعه ای چهار تایی از سیستم عامل های امنیتی Threat-focused NGFW می باشد.فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9 با ابعاد 50.2×42.9×4.4 سانتیمتر و وزن 7.3 کیلوگرم تولید و در بازار تجهیزات شبکه و امنیت به فروش می‌رسد.

فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9 که از فایروال های نسل جدید است به صورت کاملا یکپارچه و متمرکز تهدیدات را مدیریت و از شبکه شما در برابر تهدیدات پیشرفته محافظت می کند و همچنین موجب بهبود کارایی مدیریت فناوری اطلاعات و کاهش هزینه کل می گردد.

منبع: قیمت و خرید فایروال سیسکو FPR2110-NGFW-K9

۰ ۰

فایروال سیسکو مدل FPR2130-NGFW-K9

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از فایروال های نسل جدید یا NGFW می باشد که دارای معماری CPU چند هسته ای بوده و می تواند عملیاتی از قبیل رمزگذاری و تهدید را به صورت همزمان توسعه دهد. این محصولِ فایروال سیسکو دارای 12 پورت شبکه است که اطلاعات را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. فایروال سیسکو که امروزه از بهترین دستگاه های امنیتی به شمار می رود توسط کمپانی سیسکو تولید و عرضه گردیده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از سری خانواده فایروال 2100 محسوب می شود و انعطاف پذیری بالایی در کسب وکار دارد و یکی از دیوایس های مهم در عملیات شبکه است، زیرا انعطاف پذیری در کسب و کار نیازمند امنیت بالا در شبکه می باشد. زمانی پای فایروال های نسل بعدی یا NGFW به وسط می آید که شما در حال بررسی یک مشکل در شبکه خود بوده و به همین جهت قادر به ارائه خدمات به مشتری خود نیستید.

در این زمان است که فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 که از فایروال های نسل جدید است به صورت کاملا یکپارچه و متمرکز تهدیدات را مدیریت و از شبکه شما در برابر تهدیدات پیشرفته محافظت می کند و همچنین موجب بهبود کارایی مدیریت فناوری اطلاعات و کاهش هزینه کل می گردد.

 
منبع: قیمت و خرید فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9

۰ ۰

سرور شبکه

سرور شبکه چیست: سرور شبکه، یک دستگاه قدرتمندی است که به عنوان یک مخزن مرکزی در محیط شبکه عمل کرده و به اشتراک منابع متنوع مانند سخت افزارها، فضای دیسک، دسترسی به سخت افزارها، استفاده از چاپگر و دسترسی پرینتر به دیگر کامپیوترهای شبکه کمک می کند. ممکن است از لحاظ سخت افزاری سرورهای شبکه با workstation ها تفاوت زیادی نداشته باشند، اما عملکرد آنها به وضوح با workstation ها متفاوت است. از دیگر کاربردهای سرورهای شبکه به ساده کردن وظایف مختلف مدیران سیستم و کارهایی که در زمینه مدیریت هستند بسیار کمک می کند. سرورهای شبکه برای تضمین ثبات، امنیت و عملکرد بالاتر در مقایسه با workstation، طراحی شده اند.
منبع: سرور شبکه
۰ ۰